Spørsmål? Send meg en e-post eric@newyork.no
Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

BRUKERVILKÅR
New York Media Group B.V.
Sist oppdatert: Februar 2018

Velkommen til NewYork.no. New York Media Group B.V. (handler under navnet NewYork.no – heretter “NYMG”) tilbyr en plattform på nett hvor du kan forberede deg på en tur til og et opphold i New York City. Du kan finne informasjon og bestille relevante omvisninger, billetter og tjenester (“Produkter” og “MetroCard”) fra tredjeparter tilknyttet New York City. Disse brukervilkårene (“vilkårene») gjelder for forholdet mellom NYMG og dets brukere (“Brukere”) for enhver bruk av nettstedet www.NewYork.no (“Nettstedet”), mobilapplikasjonen Eric’s New York (“Appen”) og (kjøpet av) tjenester og produkter som tilbys av NYMG og via tredjepartsleverandører. NYMG tilbyr bruk av nettstedet og appen, og dets tjenester eller produkter under forutsetning av at bruker aksepterer disse vilkårene.

1. DEFINISJONER

1.1. NYMG: New York Media Group B.V., et aksjeselskap innlemmet i henhold til nederlandsk lov. Selskapet er registrert hos det nederlandske handelskammeret under registreringsnummer 53135733. Selskapets registrerte kontor er Herengracht 221, 1016 BG Amsterdam. NYMG er også referert til som “vi”, “oss”, “vår” og “NewYork.no”.
1.2. Bruker: en privatperson eller juridisk enhet som benytter nettstedet, appen eller (kjøper) produkter og tjenester tilbudt av oss. Også referert til som “du”.
1.3. Plattform: nettstedet https://www.NewYork.no og appen Eric’s New York med informasjon om New York City.
1.4. Produkter: et utvalg omvisninger, billetter og tjenester gjort tilgjengelig av tredjepartsleverandører tilknyttet New York City.
1.5. MetroCard: et kort som brukes som betalingsmetode for transport på New York City-undergrunnen og -bybussene.

2. BRUK AV VÅRT NETTSTED OG APP

2.1. Hvis du vil bruke vår app må du laste ned og installere appen. Du kan ikke opprette en personlig konto.
2.2. Hvis du vil bruke nettstedet vårt, gå til www.NewYork.no. Du kan ikke opprette en personlig konto.
2.3. Ved å bruke nettstedet og appen erklærer du at du er minst 16 år gammel. Hvis du er under 16 år trenger du samtykke fra foreldre (eller samtykke fra verge) for å bruke nettstedet og appen vår.
2.4. Vilkårene for avtale med brukerens respektive mobilnettleverandør (“Mobilleverandør”) vil fortsatt gjelde når du bruker nettstedet og appen. Som et resultat kan brukeren bli belastet av mobilleverandøren for tilgang til nettverkstilkoblingstjenester i løpet av forbindelsen, på grunn av bruken av nettstedet og appen, eller eventuelle tredjepartsavgifter som kan oppstå. Brukeren er ansvarlig for eventuelle avgifter som oppstår.
2.5. Som en betingelse for bruk av nettstedet og appen godtar du ikke å gi noe informasjon, opplysninger eller innhold til oss eller plattformen (eller gjennom plattformen) som er feil, unøyaktig, ufullstendig eller som bryter med lov eller regelverk. I tillegg er du enig i at du:

a) Ikke går inn på noen ikke-offentlige / sikre områder på plattformen;
b) Ikke sender virus, ormer, søppelpost, spam, kjedebrev, uønskede tilbud eller annonser av noe slag og til noe formål; og
c) Ikke undersøker, skanner eller tester plattformen eller annet relatert system eller nettverk, eller krenker sikkerheten eller autentiseringen.

2.6. Hvis NYMG mistenker at du ikke overholder disse vilkårene eller en avtale med NYMG, kan vi nekte deg umiddelbar tilgang til plattformen (permanent).

3. PRODUKTER

3.1. NYMG tilbyr to typer produkter; de som leveres av tredjeparter, som en spesiell begivenhet, omvisning, billetter til teater eller forestilling som er spesifisert av en dato, og MetroCard solgt direkte via vårt nettsted og app. For alle andre produkter som er tilgjengelige med en hyperkobling, se avsnittet:
(10) koblinger til tredjepartsnettsteder”.
3.2. NYMG er ikke et reisebyrå og tilbyr ikke egne omvisninger, ekskursjoner, transporttjenester, overnattinger eller andre reiserelaterte opplevelser. NYMG viser produktinformasjon og opplevelser som tilbys av tredjepartsleverandører og gjør det mulig for kunder å gjøre reservasjoner med disse leverandørene. Dette innebærer eller utgjør ikke NYMG-sponsing eller godkjenning av tredjepartsleverandører, eller noen tilknytning mellom NYMG og tredjepartsleverandører.
3.3. MetroCard er eksplisitt utpekt som tilbys av NYMG.
3.4. Hvis bruker gir NYMG viss informasjon, som avreisedato eller datoer for oppholdet, kan NYMG anta at denne informasjonen er korrekt, og vil vise produkter basert på denne informasjonen.
3.5. Et kjøp av et produkt inngås når brukeren betaler prisen som spesifisert for det produktet, og denne betalingen er mottatt av NYMG.
3.6. Alle andre produkter av NYMG (produkter som ikke er listet opp på nettstedet og appen) er ikke-bindende med mindre annet er skriftlig avtalt.
3.7. Produkter som omdirigerer bruker til en tredjepart ved hjelp av en hyperkobling, er laget av tredjeparter. Tydelige eller åpenbare feil angående produkter binder ikke NYMG til noen tredjeparter. Se delen “koblinger til tredjepartssider”-seksjonen nedenfor for ytterligere informasjon.

4. PRIVATE TURGUIDER

4.1. NYMG tilbyr informasjon og tillater kunder å gjøre reservasjoner for private turguider. Disse private turguidene er ikke agenter eller tilknyttede selskaper av NYMG. Ingen bakgrunnssjekk er gjort for de private turguidene. Bruken av private turguider er på egen risiko. Bruker er ansvarlig for å jobbe direkte med private turguider angående planlegging, møtetid/stedsdetaljer og, hvor spesifikt angitt, betalingsbetingelser. Brukere inngår en avtale med den private turguiden som vil bli underlagt vilkår og retningslinjer for disse veiledningene.

5. GAVEKORT

5.1. NYMG-gavekort fås via nettstedet NewYork.no. Alle salg av gavekort er endelige. Gavekort er ikke refunderbare. NYMG er ikke ansvarlig for stjålne eller tapte gavekort. NYMG-gavekort er gyldige i ett (1) år fra kjøpsdatoen. Hvis verdien av tingene du bestiller er større enn gavekortet kan du betale den resterende summen ved bruk av kreditt- eller debetkort.

6. PRISING

6.1. Prisene oppført på nettstedet eller appen er per person, med mindre noe annet er spesifisert.
6.2. Prisene er all-inclusive-priser. Med mindre noe annet er spesifisert.

7. BETALING

7.1. Alle betalinger må gjøres på forhånd med mindre NYMG indikerer at bruker kan foreta den aktuelle betalingen etter å ha mottatt produktet eller tjenesten. Mulige betalingsmetoder vises på nettstedet eller appen og inkluderer f.eks. MasterCard, Visa, iDeal, PayPal.

8. ENDRING OG KANSELLERING AV RESERVASJON

8.1. Alle endringer og kanselleringer av produkter med en bestemt dato må bli varslet via e-post eric@newyork.no
8.2. Ved bestilling av spesielle arrangementer, billett til teater eller forestilling og produkter gjennom nettstedet, kan brukeren velge en “fleksibel billett”. Dette alternativet garanterer at endringer og kanselleringer av reservasjonen er gratis inntil ti (10) dager før arrangementet. For å gjøre bruk av dette må forespørselen om endring eller kansellering mottas innen 10 dager før arrangementet. Hvis brukeren sender forespørselen mindre enn ti (10) dager før hendelsesdatoen, kan brukeren bli gjenstand for ekstraavgifter.
8.3. Når en bruker ber om en kansellering ved hjelp av alternativet “fleksibel billett”, mottar brukeren full refusjon minus avgiften for “fleksibel billett”.
8.4. Alternativet “fleksibel billett” dekker ikke (i) mangel på samsvar mellom valutakurser og (ii) prisøkning etter at kjøpet er gjort.
8.5. Det er ikke mulig å endre, modifisere eller kansellere bestillinger for New York City Ballet (“NYCB”) eller Radio City Christmas Spectacular.
8.6. For modifikasjoner eller datoendringer av en eksisterende spesiell begivenhet, teater eller forestillingsbillett uten “fleksibel billett” blir brukeren belastet et gebyr.
8.7. Produkter som guidede turer kan endres eller kanselleres innen ti (10) dager før arrangementets dato gratis. Hvis brukeren sender forespørselen mindre enn ti (10) dager før hendelsesdatoen, kan brukeren bli gjenstand for ekstraavgifter.
8.8. Forespørsler om datoendringer og modifikasjoner for alle produkter er underlagt tilgjengelighet fra leverandører og/eller tjenesteleverandører; NYMG kan ikke garantere suksessen til forespørsler om datoendring.
8.9. Ingen refusjon er tilgjengelig når en tur, spesiell begivenhet, forestilling eller tjeneste er påbegynt.
8.10. Noen ganger kan våre leverandører gjøre endringer i prisene, (tur)datoene, inklusjoner og andre produktdetaljer. Som et resultat har NYMG rett til å kansellere, endre og erstatte enhver tjeneste, tur, billett eller produkt som brukeren har bestilt, når som helst, av hvilken som helst grunn. Hvis du er misfornøyd med noen av tilbudene våre, vil en refusjon av den opprinnelige kjøpesummen bli refundert. Når NewYork.no informeres om en vesentlig endring i bestilling og/eller begivenhet, tur eller produkt, vil vi ta alle fornuftige grep for å informere deg for å endre bestillingen.

9. RETUR AV METROCARD

9.1. En bruker som er en individuell privatperson har rett til å returnere MetroCard innen 14 (fjorten) dager fra den dag produktet er mottatt.
9.2. Brukeren må informere oss om returen av MetroCard innen returfristen ved å sende en e-post til eric@newyork.no. Du kan sende MetroCard til adressen oppgitt nederst i disse vilkårene. Du må selv betale kostnaden for returforsendelsen. Vi vil sende deg en bekreftelse av varslingen så snart som mulig, og innen 5 dager. Vi vil sende deg en refusjon innen 14 (fjorten) dager etter at vi har mottatt ditt MetroCard. Du er ansvarlig for avskrivning av ditt MetroCard hvis du har gjort noe med det i tiden før returfristen, som ikke var nødvendig for å vurdere kjøpet. Refusjonen beregnes som følger: den fulle prisen betalt av brukeren pluss standard fraktkostnader minus eventuelle tjenester vi allerede har utført på din spesielle forespørsel. Refusjonen inkluderer også refusjon av standard leveringskostnader og andre (administrasjons-) avgifter, når de belastes. Ved retur av en delvis bestilling vil du motta refusjon for verdien av varene som er returnert, og i så fall vil leveranse ikke bli refundert.
9.3. For Metro-kort kjøpt i kombinasjon med en attraksjon, vennligst se spesifikke leveringsbetingelser og returner her: https://www.newyork.no/levering-og-retur/

10. KOBLINGER TIL TREDJEPARTSNETTSTEDER

10.1. Bruker kan inngå avtale med tredjepart på tredjepartsnettsteder, som vil bli underlagt vilkår og retningslinjer for disse tredjepartene. Tilbud fra tredjeparter er kun gjort tilgjengelig av NYMG: dette betyr at NYMG ikke er ansvarlig for (innholdet av) tilbudene fra tredjeparter.
10.2. Bruker bekrefter at NYMG ikke er eller har noen part i avtalen er inngått mellom bruker og en tredjepart, etter at bruker benytter henvisning til en tredjepart via nettstedet eller appen. NYMG er ikke ansvarlig for avtalen som er inngått mellom bruker og en tredjepart.

11. INFORMASJON PÅ NETTSTEDET OG APPEN, ANSVARSFRASKRIVELSE FOR GARANTIER

11.1. Informasjonen om New York på nettstedet og appen er satt sammen med omhu. Denne informasjonen er for kun til orientering og er ikke et råd. I det omfang loven tillater det, frasier NYMG seg alle underforståtte garantier angående informasjonen som tilbys av nettstedet og appen. Informasjonen på nettstedet og appen er gitt “som den er” og “som tilgjengelig” uten garanti av noe slag.
11.2. Bruker forstår at informasjonen om produktene og tjenestene tilbudt av tredjeparter på nettstedet og appen er fra tredjeparter, og er ikke komponert eller foreslått av NYMG (se i denne forbindelse også artikkel 3 og 10). Denne informasjonen tilbys derfor uten garanti eller krav på nøyaktighet. Dette innebærer også at dersom informasjon om produktene og tjenestene fra tredjeparter på nettstedet og appen er forskjellig fra informasjon gitt av den aktuelle tredjepartens nettsteder, må informasjonen på tredjepartens nettsted betraktes som nøyaktig.
11.3. NYMG er ikke ansvarlig for:

a) informasjonen om byen New York levert av nettstedet og appen eller enhver skade på bruker som resulterer derfra;
b) korrekt funksjon av (hyper)koblinger levert av nettstedet og appen; eller
c) ethvert valg eller kjøp gjort av bruken basert på informasjonen om byen New York levert av nettstedet eller appen.

Brukere er alene ansvarlig for samspillet med tredjeparter de fant via plattformen eller med andre brukere av nettstedet og appen.

11.4. NYMG vil gjøre en rimelig innsats for å oppdatere informasjonen på nettstedet eller appen (om New York City) med jevne mellomrom for å gi et så nøyaktig bilde som mulig av tredjeparters informasjon, produkter og tjenester. NYMG vil ikke være ansvarlig for eventuelle oppdateringer, support eller vedlikehold med hensyn til informasjonen på nettstedet eller appen.

12. VÅRT NYHETSBREV

12.1. For å motta vårt nyhetsbrev må du gi oss din e-postadresse via det aktuelle skjemaet på vårt nettsted eller app.
12.2. Ved å gi oss din e-postadresse via det aktuelle skjemaet gir du ditt samtykke til regelmessig å motta vårt nyhetsbrev.
12.3. Brukere har rett til å kansellere abonnementet på nyhetsbrev når som helst. For å utøve retten til å kansellere, vennligst informer oss via eric@newyork.no eller klikk på den relevante knappen gitt i alle nyhetsbrev. Vi vil sende deg en bekreftelse på varselet så snart som mulig, men under alle omstendigheter innen 5 dager.

13. PERSONVERN

Vi respekterer ditt personvern og overholder EUs personvernforordning (GDPR). Når du bruker plattformen samler vi bestemte personopplysninger fra deg. I vår personvernpolicy kan du lese hvilke personopplysninger vi samler og for hvilke formål. Du kan finne vår personvernpolicy her.

14. ÅNDSVERK

14.1. Bortsett fra (hyper)koblinger til tredjepartsnettsteder og til tross for tredjepartsrettigheter (for eksempel av produsenter av produkter), er NYMG den eneste eieren av alle immaterielle rettigheter som inngår i og relaterer seg til (alt innhold er gjort tilgjengelig gjennom) nettstedet, appen og dens tjenester eller produkter, som – men ikke begrenset til – patenter, patentsøknader, varemerker, varemerkeapplikasjoner, databaserettigheter, servicemerker, handelsnavn, opphavsrett, forretningshemmeligheter, lisenser, domenenavn, know-how, eiendomsrettigheter, fotografier og prosesser (“Immaterielle rettigheter”).
14.2. Bortsett fra (hyper)koblingene til tredjepartsnettsteder og til tross for tredjepartsrettigheter, gir NYMG sine brukere en ikke-overførbar, ikke-eksklusiv, ikke-underlisensierbar, royaltyfri og tilbakekallelig lisens beregnet for personlig og ikke-kommersiell bruk av nettstedet og appen. Bruker har ikke lov til å få tilgang til innholdet på nettstedet eller appen til andre formål, som salg eller distribusjon av innhold på nettstedet og appen.
14.3. Lisensen innebærer for eksempel at brukere – med hensyn til nettstedet, appen og innholdet gjort tilgjengelig gjennom dem – ikke vil eller tillater tredjeparter på brukernes vegne å (i) lage og distribuere kopier (ii) forsøke å selge, distribuere, kopiere, leie, underlisensiere, låne, fusjonere, reprodusere, endre, modifisere, reversere, demontere, dekompilere, overføre, bytte, oversette, hacke, distribuere, skade eller misbruke; eller (iii) lage derivater av noe slag, uansett hva.

15. NETTSTEDETS OG APPENS TILGJENGELIGHET, ANSVARSFRASKRIVELSE FOR GARANTIER

15.1. Nettstedet og appen er tilgjengelig på PC-er, nettbrett og smarttelefoner. NYMG vil gjøre en rimelig innsats for å gjøre nettstedet og appen tilgjengelig til enhver tid. Brukeren bekrefter imidlertid at nettstedet og appen leveres over internett og mobilnett, og dermed kan kvaliteten og tilgjengeligheten til nettstedet og appen påvirkes av faktorer utenfor NYMGs kontroll.
15.2. NYMG godtar ikke noe ansvar for utilgjengelighet av nettstedet og appen, eller problemer eller manglende evne til å laste ned eller få tilgang til innhold, eller andre feil i kommunikasjonssystemet som kan føre til at nettstedet eller appen er utilgjengelig.
15.3. NYMG vil ikke være ansvarlig for support eller vedlikehold med hensyn til nettstedet og appen. NYMG kan – etter eget skjønn – oppdatere, endre eller tilpasse nettstedet, appen og deres funksjonalitet fra tid til annen for å forbedre din brukeropplevelse. Dette kan resultere i nedetid som NYMG ikke er ansvarlig for i henhold til artikkel 11.2.
15.4. I den utstrekning som tillates i henhold til gjeldende lov, fraskriver NYMG seg alle underforståtte garantier for tilgjengelighet av nettstedet og appen. Nettstedet og Appen leveres «som den er» og «som tilgjengelig» uten noen form for garanti.

16. ANSVAR

16.1.Ingenting i disse vilkårene skal utelukke eller begrense NYMGs ansvar når det ikke kan utelukkes eller begrenses i henhold til gjeldende lov.
16.2. Tredjepartsleverandører og private turguider gjort tilgjengelig via produkter eller tjenester på dette nettstedet eller appen er uavhengige entreprenører og ikke tilknyttede eller ansatte i NYMG. NYMG er ikke ansvarlig for handlinger, feil, unnlatelser, representasjoner, garantier, brudd eller forsømmelser av slike leverandører eller private reiseguider, eller for personskader, dødsfall, skade på eiendom eller andre skader eller utgifter som oppstår derfra, eller på en annen måte oppstår fra din bestilling av et produkt eller en tjeneste, eller din bruk av et produkt eller en tjeneste.
16.3. NYMG har ingen ansvar og vil ikke refundere i tilfelle forsinkelse, streik, force majeure eller andre årsaker utenfor vår direkte kontroll, og vi har intet ansvar for ytterligere utgifter, forsømmelser, forsinkelser, re-routing eller handlinger av hvilken som helst regjering eller autoritet.
16.4. NYMG er ikke ansvarlig for (direkte eller indirekte) skader du lider som følge av nettstedet eller appen og innholdet som er gitt på dem. For eksempel, NYMG er ikke ansvarlig for:

a) utførelsen av avtaler mellom deg og dine tredjeparter hvis tilbud om produkter og tjenester er knyttet til nettstedet eller appen;
b) utilgjengeligheten (til en viss pris) av produkter og tjenester tilbudt av tredjeparter som er knyttet til eller fra nettstedet eller appen, og forhindrer bruker i å kjøpe et produkt eller tjeneste;
c) den riktige funksjonen av (hyper)koblinger som tilbys av nettstedet eller app;
d) situasjonen der brukerens enhet er stjålet og en tredjepart senere bruker nettstedet eller appen med brukerens enhet;
e) enhver skade eller endring i brukerens utstyr, inkludert men ikke begrenset til datautstyr eller en håndholdt enhet, som følge av installasjonen eller bruk av nettstedet eller appen
f) en manglende oppfyllelse av NYMGs forpliktelser i henhold til disse vilkårene eller en avtale hvor en slik feil skyldes hendelser utover NYMGs fornuftige kontroll.

17. ERSTATNING

17.1. Brukere vil erstatte, forsvare og holde NYMG skadesløs fra og mot alle forpliktelser, skader og kostnader (inkludert oppgjørskostnader og rimelige advokatutgifter) som følge av en tredjeparts krav vedrørende:

a) enhver skade som oppstår som følge av atferd av bruker relatert til bruken av vår nettside eller app; og
b) brudd på disse vilkårene, enhver avtale med NYMG eller brudd på gjeldende lov, regelverk eller ordre av bruker.

18. DIVERSE

18.1. NYMG forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene. Når vi endrer disse vilkårene vil vi varsle brukere gjennom nyhetsbrev (hvis brukeren har gitt oss sin e-postadresse) og legge inn et varsel på nettstedet vårt sammen med de oppdaterte vilkårene. Ved å fortsette og bruke appen og nettsiden bekrefter du den nyeste versjonen av disse vilkårene.
18.2. Hvis vi ikke håndhever (deler av) disse vilkårene, kan dette ikke tolkes som samtykke eller frafall av retten til å håndheve dem på et senere tidspunkt eller mot en annen bruker.
18.3. Bruker kan ikke overføre rettigheter og forpliktelser fra en avtale med NYMG eller disse vilkårene til tredjeparter.

19. UGYLDIGHET

19.1. Invaliditeten eller manglende håndheving av enhver bestemmelse i disse vilkårene eller en avtale med NYMG skal ikke påvirke validiteten eller håndhevelsen av noen annen bestemmelse i disse vilkårene eller avtalen. Enhver slik ugyldig eller manglende håndheving skal erstattes, eller anses som å være erstattet av en bestemmelse som anses å være gyldig og håndhevbar, og hvis fortolkning skal være så nær hensikten for ugyldig bestemmelse som mulig.

20. GJELDENDE LOV OG JURISDIKSJON

20.1. Disse vilkårene skal styres av og tolken i samsvar med nederlandsk lovgivning.
20.2. Med mindre lovgivning krever det annerledes skal alle tvister som oppstår av, eller i forbindelse med avtaler med NYMG eller disse vilkårene, utelukkende sendes til den kompetente retten i Amsterdam, Nederland, med mindre tvisten kan avgjøres på en minnelig måte.

21. KLAGER, KOMMENTARER OG FORSLAG

21.1. NYMG forsøker å gi deg optimal service. Hvis du har en klage, kommentar eller forslag kan du kontakte oss på eric@newyork.no. Vennligst oppgi kontaktinformasjonen din, og en tydelig beskrivelse og begrunnelse for klagen din. Klager behandles vanligvis innen 5 dager. Du kan også klage her.

NEW YORK MEDIA GROUP B.V., handler under navnet NEWYORK.NO
Herengracht 221
1016 BG Amsterdam
The Netherlands

Handelskammer (“Kamer van Koophandel”) nummer: 53135733

Momsnummer: NL850762261B01

T: +31 20 486 4734

E: eric@newyork.no

 

 

 

Skjema for tilbakekalling

Fullfør og send dette skjemaet bare dersom du ønsker å returnere element(er).

Til New York Media Group B.V., handler under navnet NewYork.no
Herengracht 221
1016 BG Amsterdam
Nederland
eric@newyork.no

 

Jeg/vi(*) gir herved beskjed om at jeg/vi(*) ønsker å returnere min/vår bestilling av følgende:

Bestilt den(*)/Mottatt den(*),

Navn på forbruker(e),

Adresse til forbruker(e),

Signatur av forbruker(e)

[bare hvis dette skjemaet er varslet på papir]

Dato

(*) Slett hvor ikke aktuelt.

Erics New York Den er gratis i App Store
App store Google play
Ved å fortsette å bruke denne siden, godtar du bruk av informasjonskapsler (“cookies”) og personvernserklæringen. Les mer her.

Abonner på nyhetsbrevet mitt


fra
til
Søk etter billetter